Denna guide kräver att du har tillgång till ditt användarnamn (OBS! det är inte din e-postadress). Du finner ditt användarnamn i Webmailen (OWA https://ex2.gns.se/owa ) genom att du klickar på ”alternativ” och sedan ”ändra lösenord”, i rutan syns då ditt användarnamn.
Ja det går att använda sig utav POP/IMAP. Ange erat användarnamn samt lösenord. Som inkommande och utgående server anger ni ex2.gns.se Tänk på att den utgående servern kräver autentisering. Vill ni använda Exchange servern som utgående server skall ni ange port 587
Tänk på att om ni använder POP när ansluter er till erat Exchange konto så kan det vara så att Internet leverantören spärrar port 25. Ni ska då ha Internetleverantörens server som utgående e-post server och inte använda er utav autentisering. Nedan finner en lista på de vanligaste leverantörernas utgående SMTP servrar.
NÅGRA UTGÅENDE MAILSERVRAR HOS ISP:ER SOM IDAG BLOCKERAR PORT 25: TeliaSonera: smtprelay1.telia.com SandNet: smtp.sandnet.se UPC/Chello: smtp.chello.se Tele2/Swipnet: smtp.tele2.se Bredbandsbolaget: smtp.bredband.net Bostream mailrelay.bostream.com Comhem mail1.comhem.se Internet5 mailhost.internet5.net Glocalnet smtp.glocalnet.net Telenor smtp.telenor.se Rixtelecom smtp.rixmail.se
Trouble logging in? Simply enter your email address OR username in order to reset your password.
For faster and more reliable delivery, add ticket@gns.se to your trusted senders list in your email software.