Idag lanserar vi fjärrskrivbord med Windows server 2022. Mer information finns att läsa här
Tisdagen den 18 december 2012 kl 20.00 kommer det ske uppgraderingar i delar utav vår infrastruktur vilket gör att det kan förekomma vissa störningar i trafiken. Vi beklagar att detta nätarbete kommer med kort varsel.
Det har varit stora störningar på flertalet tjänster mellan klockan 09.00 och klockan 11.00.Vi beklagar eventuella problem detta orsakat.
Det har idag mellan kl 09.30 och kl 11.30 varit stora störningar i trafiken vilket gjort att vissa tjänster varit otillgängliga. Enligt vår primära ISP har det varit ett kort i deras core router som inte fungerat. Det gick utav någon anledning inte att växla över till vår sekundära ISP. Vi inväntar en incident rapport från våra leverantörer. Det ska enligt båda leverantörerna inte kunna ske, men skede trots allt. För att förebygga liknande händelser kommer vi att dra fram en ny fiber...
Ett haveri i ”meet me room” där våra operatörer möts i den CO-Location hall som vi hyr in oss i gjorde att det blev stopp i trafiken i dag den 17 augusti 2011. Efter som operatörerna möts i ” meet me room” kunde inte trafiken gå över till någon utav de andra operatörerna vi har. Vi inväntar information från vår CO-Location leverantör hur detta kunde ske och kommer därefter gå igenom deras rapport och skicka ut information till våra kunder som drabbats samt vidta förbyggande...
Störningar i mobil synk En uppdatering från Microsoft gjorde att det var stora störningar för vissa kunder när de skulle synkronisera mobila enheter mot sina Exchange konton.Vi beklagar att informationen har varit bristfällig från vår sida.Vi ska gå igenom händelsen och kommer förebygga att sådant inte kan hända igen samt förbättra våra rapporterings rutiner till er som kund.Vi GNS beklagar det inträffade.
Det var idag stora störningar i våra tjänster mellan kl 10.00 och kl 12.00.Stoppet berodde på fel i vår utrustning.Vi beklagar det inträffade och arbetar med att sådana stopp inte skall uppstå igen.
Torsdagen den 26 november samt fredagen 27 november var det stopp i trafiken. Felet berodde på att båda våra internetleverantörer Telenor och IP-Only hade utrustning placerad i Sundbyberg som två dagar i rad drabbats utav ett större strömavbrott. För att lösa problemet samt säkerställa att något liknande inte inträffar igen har en ny fiber anslutning dragits direkt till Telenors huvud site (Core site) i Sverige. Datacentret som våra servrar är placerade i påverkades inte utav ström...
Vi arbetar fortfarande för att åtgärda dagens driftstopp. Vi kommer under helgen att utföra diverse förbättringsarbeten och installationer vilket kan medföra avbrott eller mindre störningar under lördagen och söndagen. Vi ber om ursäkt för olägenheten.
Vi har för närvarande driftsstörningar omfattande samtliga exchangeanvändare. Felavhjälpning pågår. Det kan vara svårt att komma fram till oss då det är många som ringer oss just nu.
Trouble logging in? Simply enter your email address OR username in order to reset your password.
For faster and more reliable delivery, add ticket@gns.se to your trusted senders list in your email software.